dc.contributor.author | Berger, Anne-Harriet | |
dc.date.accessioned | 2009-12-09T08:11:31Z | |
dc.date.available | 2009-12-09T08:11:31Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.description.abstract | Bakgrunnen for den forskning jeg vil skissere og drøfte i denne oppgaven er deltakelse i det landsomfattende prosjektet ”Veiledning av nyutdannede lærere”- heretter kalt VNL.. Dette er et landsomfattende prosjekt delt opp i regioner. Min gruppe dekker regionene Troms og Finnmark. Gruppa består av 4 pedagoger som er ansatt ved Universitetet i Tromsø, Høyskolen i Alta, Samisk Høyskole og Høyskolen i Tromsø.
Prosjektet er i utgangspunktet ikke et forskningsprosjekt, men et praktisk prosjekt. Grunnen til at vi fra våren 2005 også eksplisitt gjør det til et forskningsprosjekt, er oppdagelser og funn vi har gjort de foregående to årene, og som vi mener delvis bør forskes på og delvis bør utsettes for utviklingsstøttende forskning i form av aksjonsforskning. | en |
dc.description | Doktorgradspaper om temaet vitenskapsteori med etikk | en |
dc.format.extent | 86380 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7389-100-6 | |
dc.identifier.issn | 0809-8360 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/2272 | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-uit_munin_2022 | |
dc.language.iso | nob | en |
dc.publisher | Eureka Forlag | en |
dc.relation.ispartofseries | Eureka Digital 8, 2006 | en |
dc.rights.accessRights | openAccess | |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281 | en |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281 | en |
dc.title | Hvilke vitenskapelige og etiske utfordringer ligger i valget av aksjonsforskningsperspektivet i tilknytning til et praktisk skoleutviklingsprosjekt? | en |
dc.type | Research report | en |
dc.type | Forskningsrapport | en |