Show simple item record

dc.contributor.authorBerger, Anne-Harriet
dc.date.accessioned2009-12-09T08:11:31Z
dc.date.available2009-12-09T08:11:31Z
dc.date.issued2006
dc.description.abstractBakgrunnen for den forskning jeg vil skissere og drøfte i denne oppgaven er deltakelse i det landsomfattende prosjektet ”Veiledning av nyutdannede lærere”- heretter kalt VNL.. Dette er et landsomfattende prosjekt delt opp i regioner. Min gruppe dekker regionene Troms og Finnmark. Gruppa består av 4 pedagoger som er ansatt ved Universitetet i Tromsø, Høyskolen i Alta, Samisk Høyskole og Høyskolen i Tromsø. Prosjektet er i utgangspunktet ikke et forskningsprosjekt, men et praktisk prosjekt. Grunnen til at vi fra våren 2005 også eksplisitt gjør det til et forskningsprosjekt, er oppdagelser og funn vi har gjort de foregående to årene, og som vi mener delvis bør forskes på og delvis bør utsettes for utviklingsstøttende forskning i form av aksjonsforskning.en
dc.descriptionDoktorgradspaper om temaet vitenskapsteori med etikken
dc.format.extent86380 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.identifier.isbn978-82-7389-100-6
dc.identifier.issn0809-8360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/2272
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_2022
dc.language.isonoben
dc.publisherEureka Forlagen
dc.relation.ispartofseriesEureka Digital 8, 2006en
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281en
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281en
dc.titleHvilke vitenskapelige og etiske utfordringer ligger i valget av aksjonsforskningsperspektivet i tilknytning til et praktisk skoleutviklingsprosjekt?en
dc.typeResearch reporten
dc.typeForskningsrapporten


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record