Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEriksen, Trond
dc.date.accessioned2021-12-14T13:22:14Z
dc.date.available2021-12-14T13:22:14Z
dc.date.issued2020
dc.description.abstractRoland Barthes beskriver fortellingen som et uttrykk for selve livet (Barthes, 1977). Gjennom fortellingen søker mennesket å begripe seg selv og det samfunnet de lever i. Teateret er en gammel arena der fortellinger ytres. Her kommer følelser, ønsker, vilje og intensjoner til uttrykk. Med forankring i dialogbegrepet til Bakhtin skal jeg i dette kapittelet prøve å lokalisere et pedagogisk potensial i møtet mellom studenter og et teaterstykke. Ulike stemmer møtes og utfordrer hverandre der det emosjonelle engasjementet står sentralt. Spørsmålet er om det finnes kunnskapsbygging i slike møter.en_US
dc.identifier.citationEriksen: Teaterets pedagogiske muligheter - i regi av Bakhtins dialogforståelse. In: Thoresen AL, Norbye B. Forskning og kunnskapsutvikling i helsefaglig profesjonsutdanning , 2020. Orkana Forlagen_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1870553
dc.identifier.doi10.33673/OOA20212
dc.identifier.isbn978-82-8104-447-0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/23394
dc.language.isonoben_US
dc.publisherOrkana forlagen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2020 The Author(s)en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.titleTeaterets pedagogiske muligheter - i regi av Bakhtins dialogforståelseen_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeChapteren_US
dc.typeBokkapittelen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel