dc.contributor.author | Eriksen, Trond | |
dc.date.accessioned | 2021-12-14T13:22:14Z | |
dc.date.available | 2021-12-14T13:22:14Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.description.abstract | Roland Barthes beskriver fortellingen som et uttrykk for selve livet (Barthes, 1977). Gjennom fortellingen søker mennesket å begripe seg selv og det samfunnet de lever i. Teateret er en gammel arena der fortellinger ytres. Her kommer følelser, ønsker, vilje og intensjoner til uttrykk. Med forankring i dialogbegrepet til Bakhtin skal jeg i dette kapittelet prøve å lokalisere et pedagogisk potensial i møtet mellom studenter og et teaterstykke. Ulike stemmer møtes og utfordrer hverandre der det emosjonelle engasjementet står sentralt. Spørsmålet er om det finnes kunnskapsbygging i slike møter. | en_US |
dc.identifier.citation | Eriksen: Teaterets pedagogiske muligheter - i regi av Bakhtins dialogforståelse. In: Thoresen AL, Norbye B. Forskning og kunnskapsutvikling i helsefaglig profesjonsutdanning , 2020. Orkana Forlag | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 1870553 | |
dc.identifier.doi | 10.33673/OOA20212 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-8104-447-0 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/23394 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Orkana forlag | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2020 The Author(s) | en_US |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280 | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.title | Teaterets pedagogiske muligheter - i regi av Bakhtins dialogforståelse | en_US |
dc.type.version | publishedVersion | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.type | Bokkapittel | en_US |