Studentenes erfaringer fra deltakelse i en digital læringsressurs om tverrprofesjonelt samarbeid
Forfatter
Furu, RigmorSammendrag
Fremtidens helsearbeidere trenger samhandlingskompetanse for å imøtekomme en stadig aldrende befolkning med sammensatte og komplekse helseutfordringer i en helse- og velferdstjeneste med behov for å styrke samarbeid og koordinering. Dette kapittelet handler om den digitale læringsressursen Inter-Dig, som ble utviklet for at helsefagstudenter skulle lære tverrprofesjonelt samarbeid. 55 studenter fra ti helsefaglige studieprogram deltok i utprøvingen ved å samarbeide i digitale tverrprofesjonelle grupper med videocaser som utgangspunkt for læring. Kapittelet tar utgangspunkt i studentenes tilbakemeldinger fra evalueringen og diskuterer muligheter og utfordringer ved å samarbeide på en digital arena, uten å møtes fysisk.
Forlag
Orkana forlagSitering
Furu R: Kap.9. Studentenes erfaringer fra deltakelse i en digital læringsressurs om tverrprofesjonelt samarbeid. In: Thoresen AL, Norbye B. Forskning og kunnskapsutvikling i helsefaglig profesjonsutdanning , 2020. Orkana ForlagMetadata
Vis full innførselSamlinger
Copyright 2020 The Author(s)