Show simple item record

dc.contributor.authorFulsås, Narve
dc.date.accessioned2022-02-17T09:36:39Z
dc.date.available2022-02-17T09:36:39Z
dc.date.issued2021-06-10
dc.description.abstractI motsetning til den utbreidde oppfatninga om at «det moderne gjennombrotet» i den skandinaviske litteraturen møtte motstand og fiendskap, syner opplagstal at Henrik Ibsens <i>Et dukkehjem</i> (1879), eit av dei sentrale gjennombrotsverka, blei hans største salssuksess, og at boka nådde nye grupper av lesarar. Eit rikt materiale frå lærarutdanninga i Tromsø gjer det mogleg å følgje Ibsen-lesinga der i noko detalj, frå dei fyrste innkjøpa i 1866 til byrjinga av 1880-åra. Som ein kyrkjekontrollert, konservativ institusjon lét seminaret vere å kjøpe inn mykje av den moderne litteraturen, men dei kjøpte nesten alt av Ibsen, til og med <i>Et dukkehjem</i>. Det omstridde familiedramaet blei Ibsens gjennombrot som elevlesing og skapte større interesse også for hans eldre titlar. Skulebibliotekets fyrsteutgåve av <i>Et dukkehjem</i> er bevart, og lesarkommentarane i margane syner at boka blei lesen på ein meir «engasjert» og «deltakande» måte enn dei Ibsen-titlane som var skulepensum.en_US
dc.description.abstractContrary to the widespread notion of hostility towards «the modern breakthrough» in literature in Scandinavia, Henrik Ibsenʼs<i> A Dollʼs House</i> (1879), a centerpiece breakthrough play, was his greatest commercial success and the play reached new groups of readers. Rich material from the teacherʼs training seminar in Tromsø allows us to study the reading of Ibsen in some detail from the first purchases in 1866 until the beginning of the 1880s. Being a church-controlled, conservative institution, the seminar library kept much of «modern» literature out of its collection, but they bought almost every new Ibsen title, including <i>A Dollʼs House</i>. The controversial family drama became Ibsenʼs breakthrough in student reading and also spurred interest in his older titles. The seminar libraryʼs first-edition copy of <i>A Dollʼs House</i> still exists and readersʼ annotations show that it was read in a more enthusiastic and impassioned way than Ibsen titles that became part of the curriculum.en_US
dc.identifier.citationFulsås. "Det moderne gjennombrotet" i lærarskulen. Ibsen-lesing hjå Tromsø-seminaristar. Historisk Tidsskrift (Norge). 2021;100(2):131-148en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1966715
dc.identifier.doi10.18261/issn.1504-2944-2021-02-04
dc.identifier.issn0018-263X
dc.identifier.issn1504-2944
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/24077
dc.language.isonnoen_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.journalHistorisk Tidsskrift (Norge)
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2021 The Author(s)en_US
dc.subjectVDP::Humaniora: 000::Historie: 070en_US
dc.subjectVDP::Humanities: 000::History: 070en_US
dc.title"Det moderne gjennombrotet" i lærarskulen. Ibsen-lesing hjå Tromsø-seminaristaren_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typeTidsskriftartikkelen_US
dc.typePeer revieweden_US


File(s) in this item

Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record