ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraakEnglish 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administration/UB
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for biovitenskap, fiskeri og økonomi
  • Handelshøgskolen ved UiT
  • Artikler, rapporter og annet (Handelshøgskolen)
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for biovitenskap, fiskeri og økonomi
  • Handelshøgskolen ved UiT
  • Artikler, rapporter og annet (Handelshøgskolen)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Automatisk formativ feedback kan gi god motivasjon og læring : implementering av god tilbakemeldingspraksis i interaktive regnearkoppgaver

Permanent link
https://hdl.handle.net/10037/25611
DOI
https://doi.org/10.3402/uniped.v37.23471
Thumbnail
View/Open
article.pdf (481.7Kb)
Published version (PDF)
Date
2015-02-05
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Abstract
I artikkelen presenterer vi et konsept der en student løser tradisjonelle finansoppgaver i regneark i stedet for på papir. Oppgavene er interaktive. Dette betyr at studentene kan få formative tilbakemeldinger automatisk når de selv ønsker det. Målet med tilbakemeldingene er å hjelpe studentene til å komme et skritt videre med problemløsingen sin. Den innovative algoritmen som evaluerer studentenes arbeid gir tilbakemeldinger ikke bare på løsningsresultatet, men også på deloppgavene som fører frem til dette. Algoritmen gir tips og kommentarer som studentene kan bruke i arbeidet med å forbedre løsningene sin. En evaluering viser at interaktive oppgaver med formative tilbakemeldinger tilpasset den enkelte engasjerer og motiverer til oppgaveløsing. Studentene opplever også et godt læringsutbytte av å bruke interaktive oppgaver.
Publisher
Universitetsforlaget
Citation
Bertheussen bab. Automatisk formativ feedback kan gi god motivasjon og læring : implementering av god tilbakemeldingspraksis i interaktive regnearkoppgaver. UNIPED. 2014;37(4):58-72
Metadata
Show full item record
Collections
  • Artikler, rapporter og annet (Handelshøgskolen) [634]
Copyright 2014 The Author(s)

Browse

Browse all of MuninCommunities & CollectionsAuthor listTitlesBy Issue DateBrowse this CollectionAuthor listTitlesBy Issue Date
Login

Statistics

View Usage Statistics
UiT

Munin is powered by DSpace

UiT The Arctic University of Norway
The University Library
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Accessibility statement (Norwegian only)