dc.date.accessioned | 2022-06-28T09:01:54Z | |
dc.date.available | 2022-06-28T09:01:54Z | |
dc.date.issued | 2015-02-05 | |
dc.description.abstract | I artikkelen presenterer vi et konsept der en student løser tradisjonelle finansoppgaver i regneark i stedet for på papir. Oppgavene er interaktive. Dette betyr at studentene kan få formative tilbakemeldinger automatisk når de selv ønsker det. Målet med tilbakemeldingene er å hjelpe studentene til å komme et skritt videre med problemløsingen sin. Den innovative algoritmen som evaluerer studentenes arbeid gir tilbakemeldinger ikke bare på løsningsresultatet, men også på deloppgavene som fører frem til dette. Algoritmen gir tips og kommentarer som studentene kan bruke i arbeidet med å forbedre løsningene sin. En evaluering viser at interaktive oppgaver med formative tilbakemeldinger tilpasset den enkelte engasjerer og motiverer til oppgaveløsing. Studentene opplever også et godt læringsutbytte av å bruke interaktive oppgaver. | en_US |
dc.identifier.citation | Bertheussen bab. Automatisk formativ feedback kan gi god motivasjon og læring : implementering av god tilbakemeldingspraksis i interaktive regnearkoppgaver. UNIPED. 2014;37(4):58-72 | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 1140180 | |
dc.identifier.doi | 10.3402/uniped.v37.23471 | |
dc.identifier.issn | 1500-4538 | |
dc.identifier.issn | 1893-8981 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/25611 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.relation.journal | UNIPED | |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2014 The Author(s) | en_US |
dc.title | Automatisk formativ feedback kan gi god motivasjon og læring : implementering av god tilbakemeldingspraksis i interaktive regnearkoppgaver | en_US |
dc.type.version | publishedVersion | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Tidsskriftartikkel | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |