Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNorbye, Bente
dc.contributor.authorTøllefsen, Sissel
dc.date.accessioned2022-07-01T08:50:48Z
dc.date.available2022-07-01T08:50:48Z
dc.date.issued2012-02-11
dc.description.abstractArtikkelen ønsker å vise sykepleierstudenters erfaringer med å ha deltatt i en faglig nettdiskusjon innen temaet ernæring i eldreomsorgen gjennom forskningsspørsmålet: Hva fremmer nettbasert skriftlig, faglig refleksjon hos sykepleierstudenter i en desentralisert sykepleierutdanning? Dette er en kvalitativ undersøkelse med fokusgruppeintervju av to studentgrupper med henholdsvis 5 og 6 personer i hver gruppe. Funnene viser at rammene er viktige for tilgjengelighet av nettdiskusjonen og at verktøyets fleksibilitet blir brukt i tid og rom. Den skriftlige diskusjonen fører til faglig refleksjon og studentene oppdager eget faglig ansvar når nettdiskusjonen har yrkesfaglig relevans og viser veg mot studentenes fremtidige ansvar som sykepleiere. Oppsummering: Bruk av skriftlig nettdiskusjon er et viktig verktøy innenfor e-læring og bør utvikles videre, spesielt til bruk i profesjonsutdanninger der geografiske avstander er en utfordring.en_US
dc.identifier.citationNorbye B, Tøllefsen SA. Skriftlig nettdiskusjon – en ny mulighet for faglig refleksjon. UNIPED. 2012;35(4):14-26en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 995860
dc.identifier.doi10.3402/uniped.v35i4.20261
dc.identifier.issn1500-4538
dc.identifier.issn1893-8981
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/25702
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.journalUNIPED
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2012 The Author(s)en_US
dc.titleSkriftlig nettdiskusjon – en ny mulighet for faglig refleksjonen_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typeTidsskriftartikkelen_US
dc.typePeer revieweden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel