Show simple item record

dc.contributor.advisorPrebensen, Nina
dc.contributor.authorSmidesang, Morten Jensen
dc.date.accessioned2010-08-26T11:29:56Z
dc.date.available2010-08-26T11:29:56Z
dc.date.issued2010-05-18
dc.description.abstractDenne studien undersøker merkeimaget til klesmerket Moods of Norway. Formålet med undersøkelsen er å skape en forståelse av hvilken type fordeler som skaper verdi for unge forbrukere, og hvilke implikasjoner det har for posisjonering av merket. For å skaffe dybdeinformasjon om hvilke tanker og følelser unge forbrukere har om Moods of Norway ble det utført kvalitative intervjuer. Det ble til sammen gjennomført 8 intervjuer med informanter i alderen 21 til 27 år. Hovedfunnene i analysen indikerer at unge forbrukere kjøper Moods of Norway for å oppnå symbolske fordeler. De symbolske fordelene viste et behov for selvpresentasjon og status. På bakgrunn av teori og analysen av undersøkelsen er det foreslått hvordan Moods of Norway kan styrke sin posisjon i det norske ungdomsmarkedet.en
dc.format.extent1723930 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/2631
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_2377
dc.language.isonoben
dc.publisherUniversitetet i Tromsøen
dc.publisherUniversity of Tromsøen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2010 The Author(s)
dc.subject.courseIDBED-3901nor
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213en
dc.subjectmerkeimageen
dc.subjectmerkevareen
dc.subjectholdningeren
dc.subjectkjøpsadferden
dc.subjectMoods of Norwayen
dc.titleMerkeimage : en studie av norske ungdommers oppfatning av merket Moods of Norwayen
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveen


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record