Show simple item record

dc.contributor.advisorTvedt Johansen, Svein
dc.contributor.authorHansen, Vilde
dc.contributor.authorSilonossova, Katarina
dc.date.accessioned2022-10-25T06:18:33Z
dc.date.available2022-10-25T06:18:33Z
dc.date.issued2022-09-01en
dc.description.abstractFormålet med avhandlingen har vært å belyse faktorer som påvirker opplæringen i revisjonsbedriften KPMG. Oppgaven studerer samspillet mellom tre ulike faktorer: innhold i opplæringen, digitalisering, hvordan opplæringen foregår i praksis. For å studere dette tar avhandlingen utgangspunkt i teori som omhandler taus og eksplisitt kunnskap, sosiale praksiser og teknologi. Problemstillingen for oppgaven er: «Hvordan påvirker digitaliseringen opplæringen til nyansatte i en revisjonsbedrift, sett fra nyansattes perspektiv?» I denne sammenheng har vi foretatt intervjuer av nyansatte i KPMG for å undersøke disse faktorene. Studien er blitt gjennomført ved hjelp av kvalitativt metode. Studiens funn har vist at digitalisering i stor grad gir ansatte mulighet til å tilpasse og påvirke egen opplæring. Det faktum at ansatte får større muligheter til å påvirke egen læring, har også ført til at ledelsen har mistet deler av sin makt. Avhandlingens funn reiser ytterlige spørsmål om digitalisering i opplæringssituasjoner. Hvilke forhold påvirker til at ansatte tar initiativ til opplæring? Spørsmål som har oppstått av oppgavens funn bør utforskes for å kunne utvikle mer effektive og tilpassede opplæringsprogram for nyansatte.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/27120
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universitetno
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen
dc.rights.holderCopyright 2022 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDBED-3901H
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Economics: 210en_US
dc.titleDigitaliseringens påvirkning på opplæringen_US
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveno


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)