dc.contributor.author | Ludvigsen, Henriette | |
dc.contributor.author | Unstad, Torstein | |
dc.contributor.author | Steinsvik, Betty | |
dc.contributor.author | Madsen, Siri Sollied | |
dc.contributor.author | Boldermo, Sidsel | |
dc.contributor.author | Bartnæs, Pernille Elisabeth | |
dc.contributor.author | Dardanou, Maria | |
dc.contributor.author | Bråthen, Hanne Kristin | |
dc.date.accessioned | 2022-12-13T09:28:01Z | |
dc.date.available | 2022-12-13T09:28:01Z | |
dc.date.issued | 2022-11-01 | |
dc.description.abstract | Lærer Ketil Stokkan løfter i et innlegg i Nordlys fram sin bekymring knyttet til et skjema som skal kartlegge relasjonen mellom lærer og elev. Skjemaet angir fargekoder som gir karakteristikker av elever som for eksempel "lett å elske", "får det til å koke" eller "vanskelig å forstå". Læreren skal så gi eleven fargekoder ut fra sitt forhold til eleven. | en_US |
dc.description | Source at <a href=https://www.nordlys.no/>https://www.nordlys.no/</a>. | en_US |
dc.identifier.citation | Ludvigsen, Unstad, Steinsvik, Madsen, Boldermo, Bartnæs, Dardanou, Bråthen. Om fargelegging, relasjoner og etikk i barnehage og skole. Nordnorsk debatt - Nordlys. 2022 | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 2069224 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/27800 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.relation.journal | Nordnorsk debatt - Nordlys | |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2022 The Author(s) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | en_US |
dc.rights | Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) | en_US |
dc.title | Om fargelegging, relasjoner og etikk i barnehage og skole | en_US |
dc.type | Chronicle | en_US |
dc.type | Kronikk | en_US |