ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for språk og kultur
  • Artikler, rapporter og annet (språk og kultur)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for språk og kultur
  • Artikler, rapporter og annet (språk og kultur)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Games and Realism

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/29011
Thumbnail
Åpne
article.pdf (313.5Kb)
Publisert versjon (PDF)
Dato
2022-11-11
Type
Chapter
Bokkapittel

Forfatter
Pötzsch, Holger
Sammendrag
This entry offers an overview over applications of the the concept of realism in game studies. After a general description of the term, I move on to an aesthetic notion of realism before I direct attention to its use in videogames research. I show that realism in game studies is about more than photorealist representation of surface phenomena and that it also needs to account for players’ perceptions.
Beskrivelse
Source at https://eolt.org/articles/games-and-realism.
Forlag
The Encyclopedia of Ludic Terms
Sitering
Pötzsch H: Games and Realism. In: Grabarczyk P. EoLT: Encyclopedia of Ludic Terms, 2022. ERC-Advanced-Grant project MSG - Making Sense of Games
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (språk og kultur) [1476]
©2022 Encyclopedia of Ludic Terms (EoLT)

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring