Show simple item record

dc.contributor.advisorJakobsen, Ingrid K.
dc.contributor.authorStjern, Lars Morten
dc.contributor.authorHågensen, Lars
dc.date.accessioned2023-08-24T05:46:08Z
dc.date.available2023-08-24T05:46:08Z
dc.date.issued2023-05-15en
dc.description.abstractThis study examines how teachers with physically active learning (PAL) competence incorporate this method in their English teaching. PAL is an educational approach that combines physical activity with academic content. The master thesis investigates the following research question: “How do teachers at PAL schools implement physically active learning in the English subject, and what can English teachers, in general, learn from the PAL methodology?” The second half of the question was included because we wanted our research to be of relevance to all teachers of the English subject. To answer the main research question, we have supplied two additional sub-research questions: “How can physically active learning foster students' reading, writing, oral, and digital skills in the English subject?” and “What are the main facilitators and barriers for implementing PAL in the English subject?” We chose this area of focus for several reasons. First, we are both PE teachers and, therefore, naturally interested in being physically active. In addition, it's important for students to take a break from sitting at their desks, especially since Norwegian children are less active than before. PAL can help break up the monotony and improve overall well-being and provide physical and mental advantages. Therefore, we wanted to investigate how academic content can be delivered through the integration of movement. In short, we wanted to know if PAL is a viable method to use in the English classroom to meet curricular goals. We collected data using a qualitative approach. We observed one of our informants during teaching and conducted interviews with two informants. The data was coded and sorted into appropriate categories that emerged. Our observations were used to supplement the interview to gain a greater understanding of the teacher’s didactic choices. Interviews were transcribed and analyzed. Finally, we used this data to answer our research question. Our findings indicate that teachers with PAL competence use PAL to meet curricular goals and facilitate movement, engagement, cooperation, and communication. To summarize, what other teachers can learn from this study is that physically active learning (PAL) should not be confused with physical education (PE). The primary objective of PAL is combining movement with the delivery of academic content. Our informants emphasize how a PAL approach is holistic and can provide benefits beyond the academic ones in a holistic fashion. They emphasize the social and enjoyable aspects of learning and how this can contribute to the joy of learning.en_US
dc.description.abstractDenne studien undersøker hvordan lærere med FAL-kompetanse bruker denne metoden i engelskundervisningen. FAL er en undervisningsmetode som kombinerer fysisk aktivitet og faglig innhold. Masteroppgaven undersøker følgende problemstilling: "Hvordan bruker lærere ved FAL-skoler fysisk aktiv læring i engelskfaget, og hva kan engelsklærere generelt lære av FAL-metodikken?" Den andre halvdelen av problemstillingen ble inkludert fordi vi ønsket at forskningen vår skulle være relevant for alle lærere i engelskfaget. For å svare på hovedspørsmålet har vi lagt til ytterligere to forskningsspørsmål: «Hvordan kan fysisk aktiv læring fremme elevenes lese-, skrive-, muntlige og digitale ferdigheter i engelskfaget?» og "Hva er de viktigste fasilitatorene og barrierene for å gjennomføre FAL i engelskfaget?" Vi valgte dette fokusområdet av flere grunner. Først av alt er vi begge kroppsøvingslærere og derfor naturlig interessert i å være fysisk aktiv. I tillegg er det viktig at elevene får en pause fra den tradisjonelle undervisningen som forekommer ved å sitte ved pulten, spesielt fordi norske barn er mindre aktive enn før. FAL kan bidra til å bryte opp monotonien, forbedre det generelle velværet og gi fysiske og mentale fordeler. Derfor ønsket vi å undersøke hvordan faglig innhold kan tilføres gjennom integrering av bevegelse. Kort sagt, så ønsket vi å undersøke om FAL er en brukbar metode å bruke i det engelske klasserommet for å oppfylle læreplanens mål. Vi samlet inn data ved hjelp av en kvalitativ tilnærming. Vi observerte en av våre informanter i undervisning og gjennomførte intervju med to informanter. Dataene ble kodet og sortert i passende kategorier som oppsto. Våre observasjoner ble brukt til å supplere intervjuet for å få en dypere forståelse for lærerens valg. Intervjuene ble transkribert og analysert. Til slutt brukte vi datamaterialet til å svare på problemstillingen vår. Våre funn tyder på at lærere med FAL-kompetanse bruker metoden for å oppfylle læreplanens mål og legge til rette for bevegelse, engasjement, samarbeid og kommunikasjon. Det viktigste andre lærere kan ta med seg fra denne forskningen er at FAL og kroppsøving er to forskjellige ting. Formålet med FAL er å kombinere bevegelse og faglig innhold. Våre informanter understreker hvordan en FAL tilnærming kan gi fordeler utover det faglige på en helhetlig måte. De legger vekt på sosiale aspekt ved læring og hvordan dette kan bidra til læringsglede.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/30255
dc.language.isoengen_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universitetno
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen
dc.rights.holderCopyright 2023 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDLER-3902
dc.subjectLER-3902en_US
dc.subjectPALen_US
dc.subjectFysisk aktiv læringen_US
dc.subjectPhysically active learningen_US
dc.subjectFALen_US
dc.subjectMovement integrationen_US
dc.subjectBevegelseen_US
dc.subjectEngelsken_US
dc.subjectSEFALen_US
dc.titlePhysically active learning in the English subjecten_US
dc.typeMastergradsoppgaveno
dc.typeMaster thesisen


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)