Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBlix, Hilde
dc.date.accessioned2011-04-26T12:31:52Z
dc.date.available2011-04-26T12:31:52Z
dc.date.issued2004-03
dc.description.abstractDenne boka er et forsøk på å se et av musikkundervisningens støttefag, hørelære, fra noen nye synsvinkler. Jeg har søkt å finne svar på spørsmål som dreier seg om hvordan vi leser noter, og hvorfor vi bruker gitte metoder i hørelærefaget for å trene opp et godt gehør. Hvorfor er det så viktig å synge? Hvordan leser vi egentlig noter? Kan teorier om språkopplæring gi oss noen svar på slike spørsmål? Mitt prosjekt i denne boka er først og fremst å sette søkelys på didaktiske problemstillinger i faget, og jeg håper dette arbeidet kan gi grunnlag for videre diskusjoner. Boka handler altså om hørelæremetodikk og er primært rettet mot lærere i faget, både ved høgskolene og MDD-linjene (Musikk-Dans-Drama) på videregående skoler. Jeg tror likevel at også instrumentalpedagoger kan ha nytte av noen av innfallsvinklene til det å lære å lese noter. Forhåpentligvis kan selve sammenligningen av musikk og språkdidaktikk gi inspirasjon til å tenke videre også om musikkundervisning generelt. Det er også mulig at språkpedagoger vil finne deler av boka interessant.en
dc.identifier.isbn82-7389-060-0
dc.identifier.issn1502-8933
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/3245
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_2976
dc.language.isonoben
dc.publisherEureka Forlag, Høgskolen i Tromsøen
dc.relation.ispartofseriesEureka Forlag, nr 2 (2004)en
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.subjectVDP::Humanities: 000::Musicology: 110::Music pedagogics: 114en
dc.subjectVDP::Humaniora: 000::Musikkvitenskap: 110::Musikkpedagogikk: 114en
dc.titleNotelesing, hva slags lesing er det? : didaktiske betraktninger rundt hørelærefaget - sett i lysav språkopplæringsteorieren
dc.typeBooken
dc.typeBoken


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel