‘Enhance’ global utdanning: Aktiv læring for Integrering av internasjonalt perspektiv
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/33411Dato
2024-02-15Type
Conference objectKonferansebidrag
Sammendrag
Metodikk: Vi planlegger å bruke en blandet metodikk som kombinerer kvalitativ og kvantitativ forskning. Dette inkluderer, 1) Analyse av eksisterende litteratur om global utdanning og aktiv læring, 2) Case-studier av institusjoner som har lyktes med å integrere internasjonale perspektiver, 3) Undersøkelser og intervjuer med studenter og lærere for å vurdere deres erfaringer og behov.
Aktiv Læringstilnærminger: For å fremme engasjement og forståelse blant studenter, har vi utforsket og ønsker å iverksette flere aktive læringstilnærminger, som bl.a.:
Teknologisk Integrering: Teknologi er en katalysator for global utdanning. Det er derfor ønskelig at vi integrere følgende teknologiske verktøy:
Forventede Resultater og Diskusjon: Basert på litteraturen, er det indikert at integrering av internasjonale perspektiver gjennom aktiv læring fører til:
En diskusjon av utfordringene med å implementere disse tilnærmingene vil også bli gjennomført. Diskusjonens fokus vil inkludere, men ikke minst, språkbarrierer, tidsforskjeller, og behovet for kontinuerlig teknologisk støtte.
Konklusjon og Fremtidige Retninger: Prosjektet understreker viktigheten av å forsterke global utdanning gjennom aktiv læring og teknologi. Vi vil fortsette å utforske innovative pedagogiske strategier og styrke samarbeidet mellom utdanningsinstitusjoner over hele verden. Vår visjon er å skape en utdanningsmodell som er tilpasset fremtidens behov og som fremmer global forståelse og samarbeid.
Med dette, ønsker vi å dele vårt utviklingsarbeid/prosjekt knyttet til global utdanning innen helseprofesjoner, og hvordan dette kan gjøres effektivt i forhold til de nåværende økonomiske og politiske usikkerhetene, m.m. Dette for å få innspill, og for å diskutere tematikken med kollegaer.