dc.contributor.advisor | Fyhn, Anne Birgitte | |
dc.contributor.advisor | Johnsen, Trygve | |
dc.contributor.author | Soløy, Håvard | |
dc.date.accessioned | 2011-05-23T12:15:01Z | |
dc.date.available | 2011-05-23T12:15:01Z | |
dc.date.issued | 2011-02-03 | |
dc.description.abstract | På det yrkesfaglige utdanningsprogrammet Design og håndverk i videregående skole (Vg1) skal elevene arbeide med designprosessen – fra idé til produkt. Denne studien tar utgangspunkt i et tverrfaglig prosjekt i design og håndverk og matematikk. Problemstillingen var: ”Hvordan kommer elevenes representasjonskompetanse til uttrykk i arbeidet med de ulike fasene i designprosessen i et snøskulpturprosjekt?” Jeg har diskutert hvordan elevene bruker ulike representasjoner av matematikk gjennom de ulike fasene i prosessen. Analyser fra studien kan tyde på at elevene har stor grad av representasjonskompetanse i arbeidet med selve designet, men mindre grad av slik kompetanse til eksplisitt å forklare det matematiske innholdet i arbeidet med skulpturene. | en |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/3364 | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-uit_munin_3087 | |
dc.language.iso | nob | en |
dc.publisher | Universitetet i Tromsø | en |
dc.publisher | University of Tromsø | en |
dc.rights.accessRights | openAccess | |
dc.rights.holder | Copyright 2011 The Author(s) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0 | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0) | en_US |
dc.subject.courseID | MAT-3906 | en |
dc.subject | matematikkdidaktikk | en |
dc.subject | matematikk | en |
dc.subject | design | en |
dc.subject | håndverk | en |
dc.subject | geometri | en |
dc.subject | representasjonskompetanse | en |
dc.title | Representasjonskompetanse hos elever i design og håndverk | en |
dc.type | Master thesis | en |
dc.type | Mastergradsoppgave | en |