Show simple item record

dc.contributor.advisorFyhn, Anne Birgitte
dc.contributor.advisorJohnsen, Trygve
dc.contributor.authorSoløy, Håvard
dc.date.accessioned2011-05-23T12:15:01Z
dc.date.available2011-05-23T12:15:01Z
dc.date.issued2011-02-03
dc.description.abstractPå det yrkesfaglige utdanningsprogrammet Design og håndverk i videregående skole (Vg1) skal elevene arbeide med designprosessen – fra idé til produkt. Denne studien tar utgangspunkt i et tverrfaglig prosjekt i design og håndverk og matematikk. Problemstillingen var: ”Hvordan kommer elevenes representasjonskompetanse til uttrykk i arbeidet med de ulike fasene i designprosessen i et snøskulpturprosjekt?” Jeg har diskutert hvordan elevene bruker ulike representasjoner av matematikk gjennom de ulike fasene i prosessen. Analyser fra studien kan tyde på at elevene har stor grad av representasjonskompetanse i arbeidet med selve designet, men mindre grad av slik kompetanse til eksplisitt å forklare det matematiske innholdet i arbeidet med skulpturene.en
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/3364
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_3087
dc.language.isonoben
dc.publisherUniversitetet i Tromsøen
dc.publisherUniversity of Tromsøen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2011 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDMAT-3906en
dc.subjectmatematikkdidaktikken
dc.subjectmatematikken
dc.subjectdesignen
dc.subjecthåndverken
dc.subjectgeometrien
dc.subjectrepresentasjonskompetanseen
dc.titleRepresentasjonskompetanse hos elever i design og håndverken
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveen


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)