dc.contributor.author | Jakhelln, Rachel | |
dc.contributor.author | Leming, Tove | |
dc.contributor.author | Tiller, Tom | |
dc.date.accessioned | 2011-06-06T08:10:59Z | |
dc.date.available | 2011-06-06T08:10:59Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.description.abstract | Hvorfor diskuterer vi så sjelden hvordan emosjoner påvirker forskning og læring? Er emosjonelle utfordringer noe vi som forskere helst ikke snakker om? Har vi for lite kunnskap om temaet? Er dette et forsømt forskningsfelt?
I denne boka belyses denne tematikken fra mange ulike perspektiver. Boka er skrevet av og for forskere og profesjonsutdannere innenfor skole, helse og næringsliv. Artiklene tematiserer emosjonenes rolle i møtet mellom forsker og felt, i læringsprosesser og i organisasjonsutvikling. Særlig påpekes betydningen av et økt emosjonsfokus i praksisnær forskning. | en |
dc.identifier.isbn | 978-82-7389-206-5 | |
dc.identifier.issn | 0809-8026 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/3378 | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-uit_munin_3101 | |
dc.language.iso | nob | en |
dc.publisher | Eureka Forlag, Høgskolen i Tromsø | en |
dc.relation.ispartofseries | Eureka Forskningsserie, nr 1 (2009) | en |
dc.rights.accessRights | openAccess | |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281 | en |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281 | en |
dc.title | Emosjoner i forskning og læring | en |
dc.type | Book | en |
dc.type | Bok | en |