ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Opportunity to learn in Norwegian and Finnish lower secondary mathematics textbooks

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/36146
Thumbnail
Åpne
article.pdf (974.5Kb)
Publisert versjon (PDF)
Dato
2025
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Forfatter
Haavold, Per Øystein; Storaas, Ane; Johnsen, Marthe; Strand, Kristoffer; Heimstad, Carina
Sammendrag
Although both Finland and Norway are part of a common Nordic education culture, Finland have consistently outperformed the other Nordic countries in PISA studies. In this study, we compare Finnish and Norwegian textbook series. The results indicate that both textbook series largely facilitate skill efficiency, and most tasks are low cognitive demand. However, the Finnish textbook series facilitate conceptual understanding to a greater degree. The Finnish textbook series also introduce and develop connections between a greater number of mathematical ideas, and there is a greater number and proportion of high cognitive demand tasks in the Finnish textbooks.
Beskrivelse
Source at https://ncm.gu.se/.
Forlag
NCM, Gøteborgs universitet
Sitering
Haavold, Storaas, Johnsen, Strand, Heimstad. Opportunity to learn in Norwegian and Finnish lower secondary mathematics textbooks. Nordic Studies in Mathematics Education. 2025;30(1):101-133
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [663]
Copyright 2025 The Author(s)

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring