dc.contributor.author | Osa, Tom Eide | |
dc.contributor.author | Opheim, Berit | |
dc.date.accessioned | 2025-02-07T14:39:50Z | |
dc.date.available | 2025-02-07T14:39:50Z | |
dc.date.issued | 2025-01-16 | |
dc.description.abstract | Utviklinga av folkesongen i Noreg dei siste seksti til sytti åra har vore formidabel. Mellom anna i Noreg og i Sverige er det påvist ei vokal bølge innan folkesong i tiåra før siste hundreårsskiftet (Gjertsen, 1996, s. 2; Åkesson, 2007). Ein kan omtale denne utviklinga i folkesongen som ei endring frå kvardagssong og allemannseige til nærast ein elitekultur (Espeland, 2002). Der visebølga på 1960- og 70-talet gjorde folkesongen til eit middel til samfunnsendring, vart han i den vokale bølga objektivert som kunstverk (Klafki, 2018; Nielsen, 1998).3 I den vokale bølga finn me endringar i form av auka profesjonalisering, institusjonalisering og medialisering av folkesongen. <p>
<p>Denne artikkelen handlar om korleis sentrale aktørar i det norske folkesongfeltet skildrar sine erfaringar med endringar i norsk folkesong. Seks intervju gjev eit innblikk i korleis pionerar innan norsk folkesong som var aktørar i visebølga opplevde dette, og i ei personleg forteljing skriv folkesongar og artikkelforfattar Opheim om korleis ho som folkesongar i dag skapar sin profesjonelle songpraksis. Intervjua gjev grunnlag for ei større forteljing om endringar identifisert i ulike spenningsfelt i den norske folkesongen. Artikkelen handlar om å forstå praksisar der musikk tar form, om utviklingstrekk innafor fagtradisjonar og om å trekke historiske linjer og å analysere og kontekstualisere utvikling i musikalske praksisar over tid. | en_US |
dc.identifier.citation | Osa, Opheim: Folkesongen frå private rom til scena: Endringar i norske folkesongpraksisar frå 1950-talet og fram til i dag. In: Hagen ANH, Solberg RTS, Nærland TU, Duch MF. Når musikken tek form: Om skapande praksisar i musikk, 2024. Fagbokforlaget p. 39-70 | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 2352664 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.55669/oa4911 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-450-4724-0 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/36443 | |
dc.language.iso | nno | en_US |
dc.publisher | Fagbokforlaget | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2024 The Author(s) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | en_US |
dc.rights | Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) | en_US |
dc.title | Folkesongen frå private rom til scena: Endringar i norske folkesongpraksisar frå 1950-talet og fram til i dag | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.type | Bokkapittel | en_US |