ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A Conctruction for the Transmission of Growth: On Metaphors in Education

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/36664
Thumbnail
Åpne
article.pdf (245.1Kb)
Akseptert manusversjon (PDF)
Dato
2024
Type
Chapter
Bokkapittel

Forfatter
Opdal, Pål Anders
Sammendrag
Metaphors are ubiquitous in education. In this paper an attempt is made to explore two questions that are thus pertinent: Why – and is this an unhappy state of affairs? Using the interaction-view of metaphor as analytical frame (Black 1954/55), a possible mechanism behind metaphor-generation in education is identified. According to the interaction view, metaphors function by a mechanism of inclusion/exclusion, i.e. by admitting certain associations whilst rejecting others. This mechanism, the paper argues, is vital in accounting for the prevalence of metaphor within the educational field. Three educational metaphors are then analyzed: construction, transmission, and growth, and an attempt is thereby made not only to demonstrate said mechanism, but also to consider some of the consequences that follow. Especially one result of the paper is notable: From the vantage point of the interaction view, conceptual formation in education presents itself in a new light.
Beskrivelse
Source at https://conference.pixel-online.net/FOE/index.php.
Forlag
Filodiritto Editore Italia
Sitering
Opdal: A Conctruction for the Transmission of Growth: On Metaphors in Education. In: Pixel CS. CONFERENCE PROCEEDINGS - 14th International Conference The Future of Education, 2024. Filodiritto Editore
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [663]
Copyright 2024 The Author(s)

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring