Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBrattvoll, Morten
dc.contributor.authorDanielsen, Ådne Martin
dc.date.accessioned2025-03-11T10:23:21Z
dc.date.available2025-03-11T10:23:21Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractI dette kapitlet studerer vi bruken av tjenestedesignmetodikk i forbindelse med Utdanningsdirektoratet sitt arbeid med å innføre en ny læreplan i det norske skoleverket. Den nye læreplanen er et resultat av arbeidet med fagfornyelsen i Norge, og tjener som forskrift til opplæringsloven. 1 Ifølge Kunnskapsdepartementet er fagfornyelsen den største endringen av norske læreplaner for grunnskolen og den videregående skolen siden den forrige store norske skolereformen som var kunnskapsløftet fra 2006 (Kunnskapsdepartementet, 2019). Fagfornyelsen ble lansert av Kunnskapsdepartementet i 2017. Planen var at alle fagene i grunnskolen og de gjennomgående fagene i videregående opplæring skulle, som navnet tilsier, fornyes. I praksis innbar reformen at innhold og struktur i skolenes læreplaner ble endret.en_US
dc.identifier.citationBrattvoll MB, Danielsen Å: Velg tjenestedesign! Hva skjer da, og hvordan virker det?. In: Moldenæs T, Pettersen HM, Røvik Ka. Tjenestedesign i det offentlige. Fra ide til praksis – den besværlige veien., 2024. Fagbokforlaget p. 119-136en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 2328470
dc.identifier.isbn9788245044164
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/36665
dc.language.isonoben_US
dc.publisherFagbokforlageten_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2024 The Author(s)en_US
dc.titleVelg tjenestedesign! Hva skjer da, og hvordan virker det?en_US
dc.type.versionacceptedVersionen_US
dc.typeChapteren_US
dc.typeBokkapittelen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel