Show simple item record

dc.contributor.advisorLarsen, Nils magne
dc.contributor.authorBokkes, Frank
dc.date.accessioned2025-06-11T11:26:58Z
dc.date.available2025-06-11T11:26:58Z
dc.date.issued2021-06-01
dc.description.abstractSammendrag - Formål Formålet med denne oppgaven er å kartlegge forbrukeratferden påvirkes av egenskapene til mobile nettsider. Som kan påvirke tilfredshet, kjøpsintensjonen og gjenbesøksintensjon til en mobil nettside. Det teoretiske rammeverket er inspirert av tidligere studier på mobile nettsider, samt teorier som vektlegger forbrukeratferd i henhold til tilfredshet og kjøpsintensjon. <p> <p>Design/metode - Totalt ble det samlet inn 151 brukbare svar via elektronisk spørreskjema. Disse ble distribuert gjennom Facebook og via e-post fra handelshøgskolen ved Tromsø. Samtlige respondenter var norske. Analysen ble gjennomført ved hjelp av IBM SPSS Statistics 27 og IBM SPSS Amos 26 Graphics. <p> <p>Funn - Systemkvalitet hadde en betydelig positiv effekt på forbrukernes tilfredshet. Oppfattet risiko hadde Forholdet mellom tilfredshet og kjøpsintensjon var svakere når kunder oppfatter høyere risikonivå. Forbrukernes tilfredshet med det mobile nettstedet har positiv innvirkning på deres intensjon om å handle fra nettstedet. Forbrukerens kjøpsintensjon med dert mobile nettstedet har en positiv innvirkning på deres gjenbesøksintensjon. <p> <p>Begrensninger / implikasjoner - Denne forskningen benyttet praktisk utvalg, noe som resulterte i et flertall av kvinnelige respondenter. Resultatene kan generaliseres i begrenset grad. <p> <p>Originalitet / verdi - Denne studien tillater empirisk undersøkelse av de forskjellige effektene av ulike komponenter på detaljhandelsnettsteder på følelser, oppfattet risiko og atferdsmessige intensjoner. Denne undersøkelsen vil tilføre verdi til den relaterte litteraturen ved å fylle tomrommet fra tidligere forskning, og vil også gi praktiske implikasjoner for onlineforhandlere om å designe og opprettholde positiv forbrukerrespons. Forskningens styrke ligger i dens økologiske validitet, siden respondentene ikke bare reagerte på den samme stimulansen.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/37239
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.holderCopyright 2021 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDBED-3902
dc.subjectMarkedsføringen_US
dc.titleMobilhandel i Norge: Påvirkes forbrukeratferden av egenskapene til mobile nettsteder?en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)