Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorJohansen, Tom
dc.contributor.authorWaaler, Andreas Skog
dc.date.accessioned2012-05-07T08:41:32Z
dc.date.available2012-05-07T08:41:32Z
dc.date.issued2012-01
dc.description.abstractSosiale medier har etablert seg som en selvsagt måte å kommunisere på, noe vi tar for gitt på lik linje med SMS, epost og mobiltelefon. En signifikant andel av den oppvoksende generasjon er på Facebook, Twitter, MSN og Youtube. Mediet sprer seg stadig ut i ny samfunnsstrata. Det begynner etterhvert å bli klart at sosiale medier har gjort noe med måten vi oppfatter verden, det som skjer på maskinen flyter til tider over i det som skjer utenfor. Facebook og andre sosiale medier har etablert seg som kommunikasjonskanal også i det offentlige rom, og dette byr på helt egne utfordringer og muligheter. Denne oppgaven er et overfladisk dypdykk i et medium som fortsatt er svært nytt, men som allerede begynner å bli gammelt. Dette noe politiske utsagnet er et forsøk på å illustrere at Facebook og sosiale medier er et enormt omfattende tema. Denne oppgaven går forholdsvis langt inn i materien hva Facebook angår, men blir er likevel på ingen måte en utfyllende forskningsrapport på fenomenet. Facebook er nytt i den forstand at det ble lansert for relativt få år siden, samtidig som det er gammelt fordi utviklingen i den elektroniske verden er utrolig rask og nyhetsverdien avtar fort. Facebook slik vi i Norge kjenner det har bare eksistert i 4 år, og er således nytt. Samtidig er det allerede så sterkt integrert i rutinene til brukerne, at mediet fortoner seg som en selvfølgelig del av hverdagen.en
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/4160
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_3879
dc.language.isonoben
dc.publisherUniversitetet i Tromsøen
dc.publisherUniversity of Tromsøen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2012 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDSOS-3900en
dc.subjectVDP::Social science: 200::Sociology: 220en
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Sosiologi: 220en
dc.titleFacebook-revolusjonen og sosiale mediers rolle i samfunneten
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)