Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMoldenæs, Turid
dc.contributor.authorKrag, Stine Victoria
dc.date.accessioned2012-10-23T10:43:18Z
dc.date.available2012-10-23T10:43:18Z
dc.date.issued2012-06-01
dc.description.abstractOrganisasjonsidentitet er et tema som har fått stor oppmerksomhet de senere år, både innen forskning, praksisfelt og dagligtale. Organisasjonsidentitet handler om hvem vi er som organisasjon og hvordan vi ønsker å bli oppfattet i omgivelsene generelt og overfor bestemte interessenter spesielt. I Norge blir det trolig brukt flere millioner hvert år på å utvikle og formidle organisasjonsidentitet. Røvik har identifisert det han kaller, organisatorisk omdømmehåndtering for en av tidens tunge organisasjonstrender. Organisatorisk omdømmehåndtering kommer til uttrykk gjennom en utstrakt bruk av verbale virkemidler, hvor blant annet verdier, visjoner, slagord og visuelle uttrykk inngår. Med utgangspunkt i denne trenden har jeg studert Skatteetatens verdigrunnlag opp mot organisasjonens samfunnsoppdrag og drøftet hva som kjennetegner oversettelsen av verdigrunnlaget i Skatt Nord. Studien er gjennomført ved hjelp av kvalitativ forskningsdesign og analyseres ved hjelp av oversettelsesteori.en
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10037/4568
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_4287
dc.language.isonoben
dc.publisherUniversitetet i Tromsøen
dc.publisherUniversity of Tromsøen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.subject.courseIDSTV-3901en
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Statsvitenskap og organisasjonsteori: 240::Offentlig og privat administrasjon: 242en
dc.subjectVDP::Social science: 200::Political science and organizational theory: 240::Public and private administration: 242en
dc.titleIdentitet i offisielle selvskildringer : kommunisert, men ikke praktisert? En casestudie om oversettelse av Skatteetatens verdieren
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveen


Tilhørende fil(er)

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel