Teater på tvers i høyere utdanning. Studenters praksiserfaringer som teater i undervisningen.
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/4870Dato
2012Type
Journal articleTidsskriftartikkel
Peer reviewed
Forfatter
Eriksen, AnneSammendrag
I artikkelen beskrives og diskuteres to prosjekter der dramastudenter har produsert teater på bakgrunn av profesjonsstudenters praksiserfaringer, og de ferdige produktene har blitt brukt i utdanningen av nye studenter.
Hvordan studenter kan bidra gjensidig til hverandres læring, på tvers av
profesjonsutdanninger, fakulteter og faggrenser, er artikkelens problemstilling. Gjennom observasjon, filmdokumentasjon, intervju og skriftlige tekster dokumenteres det at studentene har opplevd prosjektene både som motiverende og faglig relevante. Teorigrunnlaget for diskusjon av
prosjektene er frigjørende teater og frigjørende pedagogikk.
Forlag
Universitets- og høgskolerådetSitering
UNIPED (Tromsø) (2012) nr. 3 s. 57-68Metadata
Vis full innførselSamlinger
Følgende lisensfil er knyttet til denne innførselen: