Teater på tvers i høyere utdanning. Studenters praksiserfaringer som teater i undervisningen.
Permanent link
https://hdl.handle.net/10037/4870Date
2012Type
Journal articleTidsskriftartikkel
Peer reviewed
Author
Eriksen, AnneAbstract
I artikkelen beskrives og diskuteres to prosjekter der dramastudenter har produsert teater på bakgrunn av profesjonsstudenters praksiserfaringer, og de ferdige produktene har blitt brukt i utdanningen av nye studenter.
Hvordan studenter kan bidra gjensidig til hverandres læring, på tvers av
profesjonsutdanninger, fakulteter og faggrenser, er artikkelens problemstilling. Gjennom observasjon, filmdokumentasjon, intervju og skriftlige tekster dokumenteres det at studentene har opplevd prosjektene både som motiverende og faglig relevante. Teorigrunnlaget for diskusjon av
prosjektene er frigjørende teater og frigjørende pedagogikk.
Publisher
Universitets- og høgskolerådetCitation
UNIPED (Tromsø) (2012) nr. 3 s. 57-68Metadata
Show full item recordCollections
The following license file are associated with this item: