Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLund, Øystein
dc.date.accessioned2013-06-12T09:29:32Z
dc.date.available2013-06-12T09:29:32Z
dc.date.issued2011
dc.description.abstractMange tiltak foreslås for å ruste norske lærere til å møte stadig større pedagogiske utfordringer. Nettbasert veiledning er ett slikt tiltak, og forventningene til de teknologibaserte løsningene har vært store. Imidlertid mangler forskning på hvordan lærere anvender, og vurderer tilbud om nettbasert faglig støtte. Artikkelen belyser funn fra en studie av læreres bruk av det nettbaserte veiledningstilbudet ”Lærerforum”. Lærerne vurderer forumets relevans som høy, men er mer tilbakeholdne i sin vurdering av effekt av å bruke forumet. Videre ser man at bruk av et nettbasert veiledningsforum ikke synes å fortrenge faglige samtaler med kolleger. Nyansene i funnene gir viktig informasjon for videre utvikling av lignende tilbud.en
dc.descriptionThe published version of this article is part of Øystein Lunds doctoral thesis, which is available in Munin at <a href=http://hdl.handle.net/10037/3823>http://hdl.handle.net/10037/3823</a>en
dc.identifier.citationNorsk pedagogisk tidsskrift (2011) s. 344-359en
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1022284
dc.identifier.issn0029-2052
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/5194
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_4905
dc.language.isonoben
dc.publisherUniversitetsforlageten
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289en
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Andre pedagogiske fag: 289en
dc.title"Lærerforum". Læreres bruk av og vurdering av et nettbasert veiledningstilbud.en
dc.typeJournal articleen
dc.typeTidsskriftartikkelen
dc.typePeer revieweden


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel