Troms Kraft – krisekommunikasjon. En analyse av Troms Kraft krisekommunikasjon under Kraft & Kultur - saken året 2011
Permanent link
https://hdl.handle.net/10037/5423Date
2013-05-30Type
Master thesisMastergradsoppgave
Author
Olsen, IevaAbstract
I følge litteraturen er det viktig i en krisesituasjon å velge den responsstrategien som samsvarer med det ansvaret interessentene tilskriver organisasjonen. Formålet med dette er å minimere krisens skadelige virkning, samtidig som man søker å ivareta organisasjonens omdømme. I denne oppgaven har jeg analysert hvilke responsstrategier Troms Kraft tok i bruk når det ble kjent at det hadde foregått systematisk manipulasjon av regnskapet over flere år i det svenske datterselskapet Kraft & Kultur. Jeg har også sett nærmere på hvorvidt responsstrategiene var i samsvar med den omdømmetrusselen Troms Kraft sto ovenfor.
Publisher
Universitetet i TromsøUniversity of Tromsø
Metadata
Show full item record
Copyright 2013 The Author(s)
The following license file are associated with this item: