dc.contributor.advisor | Tiller, Tom | |
dc.contributor.author | Eie, Helen | |
dc.date.accessioned | 2013-12-12T07:39:32Z | |
dc.date.available | 2013-12-12T07:39:32Z | |
dc.date.issued | 2013-11-04 | |
dc.description.abstract | Dette er en erfaringsbasert masteroppgave i aksjonslæring for ledere. Formålet med prosjektet har vært å forske på skolelederens rolle i en lærende organisasjon. Forskningen har foregått i egen organisasjon i forhold til individuell læring og utvikling og hvordan dette kan bringes videre til fellesskapet. Jeg ville sette et spesielt søkelys på medarbeidersamtalen som et verktøy i en lærende organisasjon. Hvordan kan vi på en verdsettende måte gjøre mer ut av læringsperspektivet i medarbeidersamtalen og la den få en større betydning for organisasjonens læring? I forskningsprosjektet valgte jeg en kvalitativ innfallsvinkel der jeg intervjuet tre lærere. Jeg ønsket å få en innsikt i hvordan lærere reflekterer rundt sin egen læring og utvikling, hvordan de ser dette kan bringes videre til fellesskapet og få deres tanker om skoleledelsens rolle i en lærende organisasjon. | en |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/5600 | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-uit_munin_5314 | |
dc.language.iso | nob | en |
dc.publisher | UiT Norges arktiske universitet | en |
dc.publisher | UiT The Arctic University of Norway | en |
dc.rights.accessRights | openAccess | |
dc.rights.holder | Copyright 2013 The Author(s) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0 | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0) | en_US |
dc.subject.courseID | PFF-6900 | en |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Andre pedagogiske fag: 289 | en |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289 | en |
dc.title | EN PASSELIG FORSTYRRELSE -
Hvordan kan medarbeidersamtalen brukt på en verdsettende måte være et redskap for læring? | en |
dc.type | Master thesis | en |
dc.type | Mastergradsoppgave | en |