• The impact of emotions on learning and motivation in producing and presenting digital stories 

      Schjelde, Tor Jørgen; Lie, Ingrid Nilsen (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2021-04-16)
      Researchers of digital storytelling emphasize emotions as an important aspect of learning in the production and presentation of digital stories. The aim of this study is to explore the positive and negative emotions involved in the process of making digital stories and presenting them. As well as students’ perceptions of how this affects their motivation and learning. One hundred and thirty-two ...
    • Læring og vurdering. Om læringsformer, undervisningsformer og bruk av ulike vurderingsformer i høyere utdanning. Evaluering del 2 etter pilotprosjektet UiTspire 

      Schjelde, Tor Jørgen; Bottolfsen, Trond; Korsnes, Lena; Michalsen, Bård Borch (Research report; Forskningsrapport, 2019)
      Dagens studenter viser økt interesse for nye undervisnings- og læringsformer. Noe av forklaringen er økt fokus på 21st Century Skills (Pellegrino & Hilton, 2012) og endrede krav fra arbeidslivet til kunnskap og ferdigheter. Istedenfor lærerstyrt undervisning og tradisjonelle skoleeksamener, så ønsker studentene en mer studentaktiv undervisning og bruk av vurderingsformer som passer i forhold til ...