Hvordan blir undervisningen lagt til rette for de spesielt flinke elevene i småskolen?
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/6404Dato
2013-12-15Type
Master thesisMastergradsoppgave
Forfatter
Brox, ElisabethSammendrag
Etter mine erfaringer i skolen mener de fleste lærerne at tilpasset opplæring er viktig, men at det på samme tid er vanskelig å få omsatt dette i praksis. Etter min mening er det utfordringer med tilpasset opplæring både for de svake og for de spesielt flinke elevene fordi lærere ofte ser at elever faller igjennom Når man snakker med lærere oppgir de ofte ressursmangel som grunn for at det er vanskelig å drive tilpasset opplæring. En annen diskusjon jeg har vært med på i skolen er begrepet tilpasset opplæring, det kan virke noe uklart for noen og det er vanskelig å definere. Spørsmål som dukket opp etter hvert var hvem i elev gruppen vi tilpasset og hvilke metoder vi brukte for å få dette til. Hvordan tilpasset undervisning gjennomføres på skolen, spesielt i forhold til de flinke elevene. Dette vil jeg ha i bakhodet når jeg nå skal prøve å finne ut mer om hva lærere mener tilpasset opplæring for de spesielt flinke elevene skal være.
Forlag
UiT Norges arktiske universitetUiT The Arctic University of Norway
Metadata
Vis full innførselSamlinger
Copyright 2013 The Author(s)
Følgende lisensfil er knyttet til denne innførselen: