Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorOlsen, Svein Ottar
dc.contributor.authorOlsen, Svetlana Viktorovna
dc.contributor.authorVasileff, Irina
dc.date.accessioned2014-09-18T09:01:17Z
dc.date.available2014-09-18T09:01:17Z
dc.date.issued2014-05-29
dc.description.abstractDenne oppgaven fokuserer på hvordan verdien av lojalitetsprogram påvirker lojalitet til Coop butikkene. Oppgaven tar for seg de utvalgte individrelaterte faktorene, som funksjonelle, hedonistiske motiver, vane og involvering, for å kunne identifisere hvilke typer kunder som er lojale mot Coop butikkene. Oppgaven undersøker også hvilke av de utvalgte konkurranserelaterte faktorene, som nærhet, pris, personlig interaksjon og væreutvalg, bidrar til lojalitet til Coop butikkene. Til slutt undersøker oppgaven hvilken rolle verdien av Coop sitt lojalitetsprogram spiller for lojalitet til butikk sammenlignet med de individ- og konkurranserelaterte faktorene. Teorien som er brukt i forbindelse med denne oppgaven er hentet fra den generelle begrepsmodellen som forklarer verdien av lojalitetsprogram og butikklojalitet (Liu & Yang, 2009). Vi gjennomførte en kvantitativ spørreskjemaundersøkelse. Utvalget var våre venner og bekjente som besøker Coop butikkene. De statistiske analysene ble gjort ved hjelp av frekvensanalyse, faktoranalyse, reliabilitetsanalyse og hierarkisk og multippel regresjonsanalyse brukt i SPSS.en
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/6706
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_6289
dc.language.isonoben
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2014 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDBED-3901en
dc.subjectØkonomien
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213en
dc.subjectVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213en
dc.titleVerdien av lojalitetsprogram for lojalitet til butikken
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)