Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorWien, Anders
dc.contributor.authorKrehic, Slaven
dc.date.accessioned2014-12-02T10:04:42Z
dc.date.available2014-12-02T10:04:42Z
dc.date.issued2014-05-30
dc.description.abstractDenne undersøkelsen utforsker hvilken rolle nettsamfunn kan spille innenfor digital markedsføring. Mer spesifikt undersøkes det hvordan samspillet mellom sosiale medier, konsumenter og bedrifter fungerer og hvilke effekter dette kan gi. Hovedfaktorene i undersøkelsen er samspillet mellom nettsamfunn, deltakelse, verdi og lojalitet. Undersøkelsen inneholder utredninger for nettsamfunn som Facebook, hvor omfanget og relevansen av plattformen blir gjort rede for. Videre er det også tatt opp relevant teori innenfor feltene lojalitet, deltakelse og samfunn og anvendt opp mot nyere digitale plattformer. Teoriene er benyttet som utgangspunktet for spørreskjema, som ble gitt ut på Nøgne Ø sine Facebookside. Analysene av spørreskjemaet ved bruk av SPSS avdekket at dimensjonene deltakelse og emosjonell verdi har en effekt på lojalitet. Et så spesifikt resultat gir grunnlag for et mer komplekst verdisyn, som kan benyttes for å skreddersy framtidig markedsføring og undersøkelser i en mer spesifikk grad. Det er dog rom for mer forsking innenfor temaet, da produkter fra andre kategorier kan gi ulike resultater, noe som bør utforskes.en
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/6854
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_6454
dc.language.isonoben
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2014 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDBED-3902en
dc.subjectMarkedsføringen
dc.subjectKommunikasjonen
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213en
dc.subjectVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213en
dc.titleSosiale medier og lojalitet. En studie av effektene mellom konsumenter og sosiale medieren
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)