Show simple item record

dc.contributor.advisorPettersen, Hilde Marie
dc.contributor.authorMarholm, Marlen
dc.date.accessioned2015-01-06T12:14:34Z
dc.date.available2015-01-06T12:14:34Z
dc.date.issued2014-11-29
dc.description.abstractDenne masteroppgaven omhandler organisatorisk identitet i offentlig sektor. Nærmere bestemt søker studien å belyse hva og hvordan Tromsdalen videregående skole, kommuniserer om seg selv over tid og hvorvidt dette samsvarer med skolens nedarvede og institusjonelle trekk. Konklusjonen er at fremfor å forstå skolens virksomhetsidentitet og organisasjonsidentitet som utelukkende sammenfallende eller frikoplet, kan man forstå identitet som et empirisk underliggende fenomen som kommer til uttrykk gjennom ulike representasjoner som symboliserer viktige aspekter ved organisasjonen. Det vil si at skolen inntar ulike roller ut fra hvilke situasjoner de står overfor, noe som vil gi skolen større fleksibilitet til å håndtere eksterne krav og forventninger.en
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/6993
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_6582
dc.language.isonoben
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2014 The Author(s)
dc.subject.courseIDSTV-3901en
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Statsvitenskap og organisasjonsteori: 240en
dc.subjectVDP::Social science: 200::Political science and organizational theory: 240en
dc.titleSelvpresentasjon og institusjonelle trekk - to sider av samme sak? - en kvalitativ studie av hvordan organisatorisk identitet utvikles, endres og presenteres i en offentlig organisasjonen
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveen


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record