Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorFyhn, Anne
dc.contributor.advisorJohnsen, Trygve
dc.contributor.authorJørgensen, Kristin
dc.date.accessioned2015-03-09T14:29:24Z
dc.date.available2015-03-09T14:29:24Z
dc.date.issued2014-05-29
dc.description.abstractMatematikkundervisningen i norsk skole er preget av individuelle arbeidsmåter og oppgaveregning. En konsekvens av dette er at elevene får liten mulighet til å bygge opp begrepsmessige strukturer. I denne studien har jeg sett nærmere på bruk av muntlig aktivitet i arbeid med sannsynlighet, og jeg har utført en kvalitativ studie med elever på første året i videregående skole. Problemstillingen min var «Hvordan kan muntlig aktivitet innvirke på elevenes forståelse av sannsynlighetsbegrepet?». Jeg har funnet ut at muntlige aktiviteter i arbeid med sannsynlighet kan bidra til at elevene får utfordret sin intuitive forståelse. Gjennom klassediskusjoner kan elevene reflektere og diskutere rundt forståelsen sin, slik at misoppfatninger blir avdekket og begrepsforståelsen i sannsynlighet blir utvidet.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/7380
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_6968
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2014 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDMAT-3906en_US
dc.subjectVDP::Mathematics and natural science: 400::Mathematics: 410::Statistics: 412en_US
dc.subjectVDP::Matematikk og Naturvitenskap: 400::Matematikk: 410::Statistikk: 412en_US
dc.titleMuntlig arbeid med sannsynlighet på videregående skole. En kvalitativ studie om bruk av muntlig aktivitet for å fremme elevers begrepsforståelse i sannsynligheten_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)