Show simple item record

dc.contributor.advisorSandaunet, Anne Grete
dc.contributor.authorStrand, Christin
dc.date.accessioned2015-06-30T08:50:00Z
dc.date.available2015-06-30T08:50:00Z
dc.date.issued2015-05-15
dc.description.abstractDenne studien fokuserer på hva slags arena Facebook er for unge voksne. Jeg har blant annet brukt teori om jevnaldersosialisering for å forstå hvilken betydning Facebook spiller i livet til unge voksne. Det empiriske datamaterialet som benyttes i denne studien er basert på syv kvalitative intervju. Denne studien bærer preg av et perspektiv der jeg vektlegger et dialektisk forhold mellom teknologi og individ. Jeg argumenterer for et slikt ståsted kan sammenfalle med Timmermanns & Berg technology-in-practice og Gotveds avdramatisering av det virtuelle fellesskap og sosiale møter ansikt-til-ansikt. Studien har også relevans i et fagdidaktisk perspektiv hvor digitale ferdigheter knyttes opp mot digital dannelse i skolen. Det kan sees i sammenheng med hvordan man bruker og forholder seg til Facebook. Funnene som er gjort i denne studien kan reise spørsmål om det er en endring i hvordan unge voksne forholder seg til og bruker Facebook.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/7801
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_7389
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2015 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDSOS-3980en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Sosiologi: 220en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Sociology: 220en_US
dc.title"Det er litt vanskelig å skulle lage en CV til hvordan man er". En kvalitativ studie av Facebook som arena for unge voksne.en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)