Show simple item record

dc.contributor.advisorPettersen, Hilde Marie
dc.contributor.authorLilay, Alexander Andreassen
dc.date.accessioned2015-08-17T10:21:00Z
dc.date.available2015-08-17T10:21:00Z
dc.date.issued2015-05-15
dc.description.abstractDenne masteroppgaven beskriver den moderne organisasjonsideen Corporate Social Responsibility (CSR) innenfor fotball. Studien avdekker hvordan konseptet kommer til uttrykk i norske Tippeligaklubber sesongen 2014 og hva som er drivkreftene bak tiltakene til klubbene. Her presenteres Tippeligaklubbenes aktiviteter, prosjekter og tiltak rettet mot samfunnsansvar. I lys av dette undersøkes også en populær idés reise fra mektige, globale organisasjoner til den lokale Tippeligaklubb. En sentral antakelse i oppgaven er at aktørene igjennom identiske verdier og visjoner sprer og oversetter CSR-ideen innenfor ett og samme organisasjonsfelt. Samtidig vanskeliggjør det diffuse CSR-begrepet identifiseringen av tydelige oversettelser.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/7934
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_7519
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2015 The Author(s)
dc.subject.courseIDSTV-3901en_US
dc.subjectCSRen_US
dc.subjectNorsk fotballen_US
dc.subjectTippeligaen 2014en_US
dc.subjectOversettelseen_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Statsvitenskap og organisasjonsteori: 240en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Political science and organizational theory: 240en_US
dc.titleHvordan og hvorfor tar norske Tippeligaklubber samfunnsansvar? En studie av en moderne organisasjonsidés vei inn i norsk toppfotball.en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record