Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorDrageset, Ove Gunnar
dc.contributor.authorJohnsen, Esben
dc.contributor.authorOlsen, Espen
dc.date.accessioned2015-09-21T10:12:19Z
dc.date.available2015-09-21T10:12:19Z
dc.date.issued2015-05-15
dc.description.abstractI denne teksten fokuserer vi på elevenes forklaringer i matematikk. Gjennom deltakende observasjon fant vi ut at elever på 8.klassetrinn forklarer seg på et ulikt teknisk nivå i elevstyrte og lærerstyrte kontekster. Størst variasjon i forklaringene fant vi når samtalen var lærerstyrt, og her kom det frem at enkelte spørsmål satte elevene i en forklaringssituasjon hvor de ikke kunne gjøre rede for egen tankegang. De elevstyrte forklaringene viste seg å være mer praktisk basert enn de lærerstyrte, men det var små variasjoner i bruken av de praktiske baserte forklaringene.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/8109
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_7699
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2015 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDLRU-3903en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283en_US
dc.subjectMatematisk kommunikasjonen_US
dc.subjectForklaringsteorien_US
dc.subjectKvalitativ studieen_US
dc.subjectPraktisk basert forklaringen_US
dc.subjectElevstyrten_US
dc.subjectMatematisk basert forklaringen_US
dc.subjectLærerstyrten_US
dc.subjectForklaringen_US
dc.subjectBevisen_US
dc.subjectKompetansemodelleren_US
dc.titleElevers matematiske forklaringer - Praktisk og matematisk baserte likheter og ulikheteren_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)