Show simple item record

dc.contributor.advisorFolkenborg, Håkon Rune
dc.contributor.authorNesland, Erlend Takle
dc.date.accessioned2015-09-23T12:29:14Z
dc.date.available2015-09-23T12:29:14Z
dc.date.issued2015-05-15
dc.description.abstractDenne mastergradsavhandlingen bygger på data fra undersøkelser om pedagogisk bruk av FN-rollespillet. Arbeidet med mastergradsprosjektet startet høsten 2014. For å forstå modellen FN-rollespill som undervisnings- og læringsform, inkluderer min metodologi observasjoner av gjennomføringen av rollespillet. De tre nivåene som ble undersøkt var ungdomstrinnet, videregående skole og lærerutdanningen. Metodologien omfatter også en spørreundersøkelse gjennomført på de tre utdanningsnivåene. FN-rollespillet omfatter forarbeid i undervisningen på skole/universitet, og selve rollespillet hvor deltakerne spiller ut sine roller i et simulert Sikkerhetsråd i løpet av en dag. I elevundersøkelsen var målet å finne ut av hvilke erfaringer elevene hadde med rollespill i undervisningen, og hvilket læringsutbytte de mente de satt igjen med etter forarbeidet og rollespilldagen. Rollespillene ble arrangert over deler av skoleåret 2014/2015 i Troms fylke.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/8132
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_7716
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2015 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDLRU-3905en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283en_US
dc.titleFN-rollespill i samfunnsfaget - en elevaktiv arbeidsform for stort læringsutbytte – også på ungdomsskolenivåen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)