ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Early markers of language delay in children with and without family risk for dyslexia

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/9081
DOI
https://doi.org/10.1177/0142723715596122
Thumbnail
Åpne
article.pdf (695.7Kb)
accepted manuscript version (PDF)
Dato
2015-06
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Forfatter
Unhjem, Astrid; Eklund, Kenneth; Nergård-Nilssen, Trude
Sammendrag
This study examined the extent to which receptive and productive vocabulary between ages 12 and 18 months predicted language skills at age 24 months in children born with family risk for dyslexia (FR) and a control group born without that risk. The aim was to identify possible markers of early language delay. The authors monitored vocabulary growth in 32 FR children and 21 control children longitudinally by using the Norwegian adaption of the MacArthur–Bates Communicative Development Inventories. The results show different patterns in the two groups: the study found a stronger interdependence of early receptive and productive vocabulary and a stronger stability in vocabulary growth in the second year of life in FR children than in controls. The combination of poor receptive vocabulary at 12 months and poor productive vocabulary at 18 months appeared to be important markers of later language delay in the FR group.
Beskrivelse
Accepted manuscript version. Published version at http://doi.org/10.1177/0142723715596122.
Forlag
SAGE publications
Sitering
First language 2015, 35(3):254-271
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [663]

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring