Show simple item record

dc.contributor.advisorFábregas, Antonio
dc.contributor.advisorJensen, Tove Beate
dc.contributor.authorKristjansson, Karoline
dc.date.accessioned2016-09-19T09:47:50Z
dc.date.available2016-09-19T09:47:50Z
dc.date.issued2016-05-12
dc.description.abstractI denne masteravhandlinga har jeg tatt for meg induktiv og deduktiv tilnærming til to verbformer i spansk språk, indefinido og perfecto. Gjennom å stille spørsmål ved det vi ofte forbinder med klassisk grammatikkundervisning, som innebærer at læreren leder store deler av timen, har jeg gjort undersøkelser om hvorvidt en mer induktiv tilnærming til fagstoffet kunne gi tilsvarende eller bedre resultater. Gjennom å undervise en gruppe elever i 9. klasse med spansk nivå 2, har jeg prøvd ut ulike undervisningsmetoder for å forsøke å kartlegge i hvilken grad de førte til faglig utvikling eller ikke, og sammenlignet de ulike metodene utfra resultater og gjennomføring. Jeg har også undersøkt deler av Vygotskys teori, som innbefatter den medierende hjelper. Innenfor dette temaet har jeg stilt meg noen spørsmål: Kan elevene fungere som medierende hjelper for hverandre? Må den medierende hjelper være på et høyere faglig nivå enn mottakeren? Hvor stor må i så fall denne forskjellen være?en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/9716
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2016 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDSPA-3980
dc.subjectVDP::Humaniora: 000::Språkvitenskapelige fag: 010::Spansk språk: 026en_US
dc.subjectVDP::Humanities: 000::Linguistics: 010::Spanish language: 026en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283en_US
dc.titleLa enseñanza del pretérito perfecto y del pretérito indefinido en la escuela noruega: desafíos y métodosen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)