Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorOttesen, Gunnar
dc.contributor.authorEriksen, Hilde Katrine
dc.date.accessioned2016-10-11T10:23:03Z
dc.date.available2016-10-11T10:23:03Z
dc.date.issued2016-06-01
dc.description.abstractDette er en casestudie som tar utgangspunkt i min egen bedrift: Nordnorsk Magasin AS (NNM), som også driver Nordkalottforlaget. Som et lite magasin og forlag med kulturelle forpliktelser preges NNM av at globalisering og digitalisering har bidratt til endring av rammevilkårene i publiseringsindustrien. Ideen bak oppgaven var at NNM ville vinne på å digitalisere bøker og magasin, og å benytte digitale kanaler for markedsføring og salg. Utforskinga foregikk i praksisfeltet gjennom utprøving av digitale kanaler og publiserings-grep knytta til disse (både innhold og teknologi), registrering av respons fra lesere og følgere, og korrigering av praksis i forhold til respons. Samtidig oppsøkte jeg relevant litteratur om digital markedsføring og e-bokmarkedet. Jeg gjennomførte en spørreundersøkelse blant magasinabonnenter for å kartlegge holdninger til papir versus digitale produkt og til kanaler for bestilling, betaling og markedsføring, supplert med en henvendelse om e-bøker til litteraturanmeldere. Jeg kom fram til at det går sakte å snu NNM. Vi fortsetter med publisering av papirprodukt enn så lenge, men kan vinne nye lesere og kjøpere igjennom digital markedsføring. Magasinet og forlaget eksisterer ikke uten sine lesere, og kan heller ikke ta sjumilssteg uten å miste ei lojal lesergruppe. Nøkkelord: Digital markedsføring, sosiale medier, nettidsskrift vs papirtidsskrift, e-bøkeren_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/9807
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2016 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDBED-3904
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213en_US
dc.titleEn gammel traver på digitale vinger: Ikaros eller Pegasus? Nordnorsk Magasin AS: En casestudieen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)