Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorLarsen, Rolf Inge
dc.contributor.authorEriksen, Karin Bersvendsen
dc.date.accessioned2016-12-16T13:12:18Z
dc.date.available2016-12-16T13:12:18Z
dc.date.issued2016-05-16
dc.description.abstractDenne masteroppgaven fokuserer på narrative tilnærmingsmetoder for å se om det kan skape engasjement og interesse for fagstoffet og på denne måten gjøre undervisningen mer meningsfull for elever. Teksten handler om hvordan man kan bruke narrative tilnærmingsmetoder i undervisning og elevers og læreres erfaringer med dem. Det ble utformet ei undervisningsøkt der partisanenes historie i Finnmark under 2. verdenskrig er tema og læringsaktivtetene digital historiefortelling og storyline ble brukt. Analyse av elevenes og lærernes opplevelse av undervisningen blir presentert der viktige hovedfunn kommer frem. Noen av hovedfunnene er at narrativ tilnærming kan skape økt engasjement blant elever, metoden skaper nærhet til fagstoffet som kan gjøre at enkelte elever finner undervisningen med mer mening og metoden kan også føre til utvikling av elevers historiebevissthet.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/10047
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2016 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDLRU-3905
dc.subjectDigital fortellingen_US
dc.subjectDigital historiefortellingen_US
dc.subjectStorylineen_US
dc.subjectPartisanene i Finnmarken_US
dc.subjectSamfunnsfagsdidaktikken_US
dc.subjectHistoriedidaktikken_US
dc.subjectNarrativ tilnærmingen_US
dc.subjectFortellingen_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283en_US
dc.titleNarrativ tilnærming til undervisning i samfunnsfag. Hvordan bruke narrativ tilnærming til undervisning i samfunnsfag for å skape engasjement og faglig interesse hos elever?en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)