Show simple item record

dc.contributor.advisorTerum, Jens Andreas
dc.contributor.authorFure, Magnus Olav Reistad
dc.date.accessioned2017-08-23T14:28:14Z
dc.date.available2017-08-23T14:28:14Z
dc.date.issued2017-06-01
dc.description.abstractOppgaven tar utgangspunkt i forskning innen kompleks læring, mer spesifikt Four Component Instructional Design, og er kvalitative case studier av tre veiledninger til øvelsesplanlegging utarbeidet av det Norske Direktoratet for Samfunnssikkerhet og beredskap, den Svenske Myndigheten för Samhällsskydd och beredskap, og den Danske Beredskapsstyrelsen. Funnene fra oppgave er at disse veilederne gir mye informasjon om de mer administrative delene av øvelsesplanleggingen, men viser liten kunnskap om hvordan individer lærer, og mekanismene for erfaringslæring som blir presentert er primært egnet til organisatorisk læring, ikke individlæring. Hvis man som øvelsesplanlegger ønsker å få informasjon om hvordan man kan planlegge en krisehåndteringsøvelse på en pedagogiske god måte, så gir disse veilederne få svar. Det teoretiske rammeverket for oppgaven er kunnskap en øvelsesplanlegger bør i hvert fall ha grunnleggende forståelse av.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/11347
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2017 The Author(s)
dc.subject.courseIDSVF-3920
dc.subjectSamfunnsikkerheten_US
dc.subjectØvelseren_US
dc.subjectØvelsesplanleggingen_US
dc.subjectKompleks læringen_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200en_US
dc.titleSkandinaviske øvelsesveiledninger og kompleks læring. En studie av skandinaviske øvelsesveiledningers bruk av kunnskap om kompleks læring og råd for læringen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record