Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBertella, Giovanna
dc.contributor.authorEdvardsen, Ina Alexandra
dc.date.accessioned2017-11-29T09:49:08Z
dc.date.available2017-11-29T09:49:08Z
dc.date.issued2017-05-31
dc.description.abstractOppgavens fokus er internkommunikasjon i endringer, da det kan oppstå et gap mellom hvor en organisasjon er, og hvor de ønsker å være. Internkommunikasjon er sett som en nøkkelfaktor for å implementere en endring, da det brukes for å forklare og forberede ansatte for en endring, som vil lukke gapet mellom hvor en organisasjon er og hvor de vil. En mellomleder er en sterk ressurs for å hjelpe ledelsen i gjennomføringer av endringer, da de kommuniserer på tvers av flere organisatoriske nivåer og avdelinger. Problemstillingen «Hvordan utøves internkommunikasjon i endringer, fra mellomleder perspektiv?» er undersøkt ved å ta i bruk en kvalitativ forskningsmetode, hvor Asko Nord AS er brukt som case. Oppgavens funn viser at internkommunikasjon brukes som verktøy ved at det skapes interaksjoner for å øke effektiviseringen av en endring ved å redusere motstand fra ansatte. En synlig ledelse fører til engasjement og forpliktelse i en organisasjon, som kan påvirke endringsutfallet ved å redusere motstand og usikkerhet. Størst fokus er det på at toppledelsen skal kommunisere hvorfor en endring er viktig og skape forståelse for nødvendigheten for en endring. Større fokus på prosessen som skjer i forkant av en endring fører til en mer effektiv gjennomføring av selve endringsprosessen. Nøkkelord: Endring, internkommunikasjon, mellomleder, effektiviseringen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/11791
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2017 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDBED-3902
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213en_US
dc.titleInternkommunikasjon i endringer. En studie av mellomlederes perspektiv på internkommunikasjon i endringer, i Nord-Norges største grossistselskapen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)