Opplæringstilbudet til elever med utagerende atferd. Hva forteller lærerne om opplæringstilbudet til barn som viser utagerende atferd?
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/12015Dato
2017-12-13Type
Master thesisMastergradsoppgave
Forfatter
Antonsen, Heidi RirudSammendrag
Formålet med denne undersøkelsen var å få bedre innsikt i opplæringstilbudet til barn som viser utagerende atferd, og hvilke praksiser som kommer til uttrykk i skolen. På hvilke måter er viktige elementer som kan betraktes som en forutsetning for et tilfredsstillende opplæringstilbud vektlagt. Utfordringen i skolen er å få til et godt læringsmiljø for den enkelte elev, og i klassen som helhet. For å klargjøre problemstillingen "Hva forteller lærerne om opplæringstilbudet til barn som viser utagerende atferd"?, utarbeidet jeg tre forskerspørsmål: Hva legger lærerne i begrepet "utagerende atferd"? Hvilke faktorer fremhever lærerne som viktig for å skape et tilfredsstillende opplæringstilbud for barn med "utagerende atferd"? Hva er viktige påvirkningsfaktorer knyttet til et tilfredsstillende opplæringstilbud for barn med "utagerende atferd"?
Forlag
UiT Norges arktiske universitetUiT The Arctic University of Norway
Metadata
Vis full innførselSamlinger
Copyright 2017 The Author(s)
Følgende lisensfil er knyttet til denne innførselen: