Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorGabrielsen, Hanne C
dc.contributor.authorSolvang, Erling Mickal
dc.date.accessioned2018-11-16T16:25:41Z
dc.date.available2018-11-16T16:25:41Z
dc.date.issued2016-11-15
dc.description.abstractHvordan kan man bruke storytelling som verktøy i omdømmebygging? Denne oppgaven er bygd rundt begrepet omdømmebygging og historien, eller storytelling, som en drivkraft i omdømmebygging. Problemstillingen i denne oppgaven er besvart gjennom søk i eksisterende litteratur gjennom en litteraturstudie. Grunnen til at jeg valgte denne metodiske tilnærmingen, er metodens egnethet for å kunne gi svar på problemsstillinger som har stor bredde og stor dybde. Den åpner for å kunne identifisere gjeldende forskning, finne hovedpoenger i denne, samt å finne korrelasjoner mellom funn i forskningen (Jfr. Hart, 1998). Jeg innledet oppgaven med å beskrive begrepet storytelling, videre i påfølgende delkapittel så beskriver jeg storytelling som et virkemiddel i omdømme og merkevarebygging. Som en del av problemstillingen, blir begrepet omdømme svært sentralt i oppgaven. Jeg gikk gjennom begrepet, og i tillegg så har jeg beskrevet merkevare og storytelling inn i relieffet av omdømme. Jeg har basert min empiri på 5 artikler. Disse artiklene beskriver forskjellige aspekter rundt begrepet storytelling, som jeg opplever som relevant i min forskning innen omdømme og omdømmehåndtering.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/14203
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2016 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDSTV-3906
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Sosiologi: 220en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Sociology: 220en_US
dc.titleHvordan brukes storytelling som verktøy i omdømmebygging. En teoretisk tilnærming til fortelling som omdømmebyggeren_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)