Corporate branding : kunnskapen bak kunnskapen
Author
Østgård, ToreAbstract
I denne avhandlingen studerer, og redegjør jeg for fenomenet corporate branding. Det er en studie av hvorvidt man kan si at det finnes et definerbart organisasjonsfelt for corporate branding i Norge. Jeg har brukt W.W Powell og P.J. DiMaggio, samt W.R. Scotts kriterier for å identifisere et organisasjonsfelt. Samtidig har jeg undersøkt hva slags kunnskapsgrunnlag ulike aktører i feltet (fortrinnsvis konsulentselskaper) kan basere sin virksomhet på. Jeg prøver å finne ut om kunnskapsgrunnlaget for å tilby rådgivning om corporate branding er erfaringsbasert, forskningsbasert, motebasert, eller om det er basert på en form for kombinasjon mellom disse tre. For å analysere kunnskapsgrunnlaget har jeg brukt K.A. Røviks doktormodell og motehandelmodell. Modellene er basert på hvert sitt organisasjonsteoretiske perspektiv, det rasjonelle og det nyinstitusjonelle.
Publisher
Universitetet i TromsøUniversity of Tromsø
Metadata
Show full item recordCollections
Copyright 2009 The Author(s)
The following license file are associated with this item: