Simulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen ved UiT Norges arktiske universitet studiested Narvik
Forfatter
Høgbakk, Mona LahmSammendrag
Ved sykepleierutdanninga i Narvik er det relativt få studenter per kull noe som gir mulighet
for et åpent miljø, og tett oppfølging av den enkelte student. Vi som lærere ønsker å bidra til
at studentene får både personlig og faglig vekst gjennom sykepleierstudentenes studie. UiT
Narvik bruker ulike pedagogiske metoder slik som; studentaktiv læring, bruk av digitale
verktøy og bruk av nye lærings- og vurderingsverktøy. Praksisforberedende studier er i
særklasse når det gjelder studentaktivitet. I praksisstudier jobber studentene i gruppe eller
individuelt både med forberedelse og øvelser knyttet til praktiske ferdigheter. Simulering som
pedagogisk metode tar denne praksisen et skritt videre.
Rapporten er oppbygd med en pedagogisk forankring, bakgrunn for oppstart og hvordan simulering er utviklet som ny læringsmetode. Rapporten avsluttes med planer for videreutvikling av simulering som metode ved UiT Narvik.
Forlag
UiT Norges arktiske universitet, NarvikSitering
Høgbakk ML. Simulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen ved UiT Norges arktiske universitet studiested Narvik. UiT Norges Arktiske Universitet; 2020. 33 p.Metadata
Vis full innførselSamlinger
Copyright 2020 The Author(s)